reklama

Tak teda, ako po novom?

Je už niekoľko týždňov po voľbách a už poznáme novú vládu, ktorá bude rozhodovať o tom, v akých podmienkach budem podnikať. Bola som jedna z tých televíznych divákov, ktorí si hneď po voľbách o šiestej ráno zapli spravodajskú televíziu a sledovali prvú tlačovku vtedy ešte nepotvrdeného víťaza. Videla som zohratý tím ľudí so známkami únavy, ale aj istého druhu šťastia, ktorí účastne počúvali svojho lídra, rozvážne a úctivo odpovedajúceho na otázky novinárov. Urobilo to mňa, a to myslím naozaj úprimne, veľký dojem. Odrazu som počúvala slová o tom, ako sa bývalí a zároveň budúci najmocnejší muži poučili, ako vedia, kde urobili chyby a ako budú veľkorysí k porazeným.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ten pocit a odhodlanie začať znovu poznám. Vo svojom podnikateľskom živote som ho už zažila. Kde som spravila chybu? Mohla som to lepšie na začiatku premyslieť? Milá moja, menej emócií, viac počtov to chcelo! Už sa mi to nikdy nestane... Poučenia sú významné, posúvajú nás v myslení i v činoch.

Napriek veľkej ochote uveriť novým lídrom, cítim v celej dnešnej situácii dva problémy.

Prvým je pamäť. Ľavicová vláda v období svojho pôsobenia sľubovala, že sa bude zaoberať požiadavkami podnikateľov na zlepšenie podnikateľského prostredia. Mám pripomínať, o čo išlo? Stimuly pre podnikateľov, stabilizácia právnych noriem, reformácia daní, odhaľovanie korupcie, dbanie na etiku....Ako veľmi sa situácia za štyri roky vtedajšej vlády zmenila, na to nech si odpovie každý sám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhým problémom je oddanosť, ktorá bola taká zjavná počas prvej víťaznej tlačovky. Všetci sedeli za stolom ako jeden muž. Odhodlane, spolu, jednotne. A čo keď sa ozve iný hlas, ktorý nebude tak ladiť s ústrednou melódiou? Nájde sa niekto, kto ho vypočuje? Teraz všetci tvrdia, že áno. Ale keď je vás toľko „svojich", nezáleží na tom, či sa niekde zboku ozve iný tón. Jednoducho ho prepočujete.

Pre nás podnikateľov má najväčší význam stabilné prostredie, v ktorom podnikáme. Vláda ho utvára najmä prostredníctvom zákonov. Je jasné, že sú zákony, ktoré sú pre nás „horšie", ale ak sú jasné podmienky a ak sa nemenia každú chvíľu, viete si poradiť aj s tým. Nájdete riešenia alebo aj kompromisy. Podstatné je, aby sa prostredie, v ktorom pracujete a žijete priveľmi nerozkolísalo, pretože strácate rovnováhu, aby sa nezabúdalo na sľuby, pretože potom strácate charakter a aby ste v diskusii pripustil aj opozitný názor, pretože práve vtedy zisťujete, nakoľko ste zrelí. Verte mi, každý výstrelok ma vždy o niečo pripravil, nesplnený sľub mi život oplieskal o hlavu aj niekoľkokrát a vždy, keď som mala pocit, že len ja viem rozhodnúť správne a nepotrebujem sa s nikým radiť, urobila som chybu. Myslím, že to tak musí fungovať aj za múrmi mojej tlačiarne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento blog nie je o nedôvere voči budúcnosti. Je bilanciou minulosti, nazeraním na súčasnú situáciu a vyjadrením pozitívnych očakávaní. Prvá tlačovka staronových lídrov v prvej polovici marca ma príjemne prekvapila. Nebolo to poslednýkrát, však nie?

Natália Bugyi Vicsápiová

Natália Bugyi Vicsápiová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena, matka, manželka a podnikateľka (všetko v jednom:-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu